Regulamin uczestnictwa w mobilności
Regulamin rekrutacji uczniów w ramach międzynarodowego projektu „Euro-Eko-rozmowy o niewygodnych sprawach” finansowanego przez FERS Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego w okresie 1.09.2024 do 28.02.2026
- 1 Informacje ogólne:
- Regulamin rekrutacji dotyczy projektu ,,Euro-Eko-rozmowy o niewygodnych sprawach” realizowanego przez Liceum Ogólnokształcące Nr I im. mjra Henryka Sucharskiego w Kępnie.
- Projekt o numerze 2024-1-PL01-KA122-SCH-000225333jest finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+) w podziale: 82,52% środki europejskie i 17,48 środki krajowe. Wyżej wymieniony wniosek umieszczony został na liście rezerwowej Akcji 1 sektora Edukacja Szkolna programu Erasmus+ konkurs 2024, a następnie został zatwierdzony do realizacji i otrzymał dofinansowanie z projektu „Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i kadry edukacji szkolnej” w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 (FERS) współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus. Projekt będzie realizowany na zasadach programu Erasmus+.
- Projekt skierowany jest do uczniów Liceum, chętnych do rozwijania swoich kompetencji językowych i gotowych do podejmowania działań projektowych oraz znajdujących się w niekorzystnej sytuacji, czyli osób o tzw. mniejszych szansach. Uczniowie Ci w latach 2022-2024 nie mogli brać udziału w żadnym innym projekcie FERS.
- Cele projektu:
- otwarcie się uczniów na nowe kontakty rówieśnicze poprzez uczestnictwo w mobilnościach zagranicznych,
- rozbudzenie świadomości uczniów na temat konieczności dbania o otaczające ich środowisko,
- przełożenie działań projektowych związanych z dbałością o środowisko lokalne na prace plastyczne mające na celu podniesienie świadomości ekologicznej;
- Projekt jest realizowany w okresie od 1 września 2024 do 28 lutego 2026 roku.
- Uczeń może tylko jeden raz wziąć udział w grupowej mobilności podczas trwania projektu.
- Udział w projekcie jest dobrowolny.
- W procesie rekrutacji wyłonionych zostanie 26 uczniów.
- W ramach projektu przewiduje się dwie grupowe mobilności uczniów do krajów partnerskich: Norwegii i Niemiec.
- 2 Zasady rekrutacji:
- Rekrutacja będzie przeprowadzona w oparciu o:
- zasady równego dostępu do informacji o realizowanym przedsięwzięciu,
- równość szans przy ubieganiu się o zakwalifikowanie na wyjazd zagraniczny bez względu na płeć, niepełnosprawność, wyznanie itp.,
- jasne i przejrzyście określone kryteria naboru;
- W celu zapewnienia równego dostępu do informacji o projekcie wszystkim zainteresowanym uczniom, podjęte zostaną następujące działania:
- informacji o rekrutacji uczniów do grupy projektowej oraz regulamin rekrutacji zamieszczone zostaną na stronie internetowej w zakładce „Projekty: Program FERS” oraz na tablicy ogłoszeń Programu FERS,
- informacje o prowadzonej rekrutacji oraz regulamin rekrutacji przekazane zostaną uczniom i rodzicom na stronie internetowej w zakładce „Projekty: Program FERS” oraz na tablicy ogłoszeń programu FERS,
- rekrutacji uczniów dokona Komisja Rekrutacyjna, w skład której wchodzą: Dyrektor Liceum - Danuta Stefańska jako przewodniczący Komisji i członkowie Komisji - pracownicy Liceum: szkolny koordynator projektu - Paulina Pacyna-Dawid, nauczyciel języka angielskiego - Maciej Adamek i pedagog specjalny - Małgorzata Dymała,
- Komisja Rekrutacyjna odpowiedzialna będzie za: przeprowadzenie procesu rekrutacyjnego, w tym przede wszystkim przestrzeganie zasad regulaminu, który definiuje szczegółowe zasady naboru uczniów do projektu, ogłoszenie naboru do projektu, udzielanie informacji na temat rekrutacji i projektu, weryfikację złożonych zgłoszeń, stworzenie listy zakwalifikowanych, listy rezerwowych oraz, w razie konieczności, przeprowadzenie rekrutacji uzupełniającej;
- Nie przewiduje się proporcjonalnego podziału liczby uczestników na poszczególne klasy .
- Kryteria brane pod uwagę przy rekrutacji na wyjazdy zagraniczne:
4.1. kryteria FERS - kryteria bezwzględne:
w związku z możliwością otrzymania dofinansowania w ramach projektu „Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i kadry edukacji szkolnej”, realizowanym w programie Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego, objęci wsparciem mogą zostać jedynie uczniowie/uczennice znajdujący się w niekorzystnej sytuacji, czyli osoby o tzw. mniejszych szansach. Za takich uczestników mogą zostać uznane osoby, w przypadku których dostęp do uczestnictwa w programie jest utrudniony bądź ograniczony z następujących powodów:
- niepełnosprawność,
- trudności edukacyjne,
- przeszkody natury ekonomicznej,
- różnice kulturowe,
- problemy zdrowotne,
- przeszkody społeczne,
- przeszkody natury geograficznej;
Szczegółowy opis wymienionych czynników znajduje się na stronie internetowej projektu w opisie grupy docelowej: https://www.frse.org.pl/fers-edukacja-szkolna
WAŻNE:
Uczestnicy projektu przed wyjazdem zostaną objęci wsparciem psychologiczno-pedagogicznym.
4.2. kryteria Liceum:
- uzasadniona przez ucznia motywacja do udziału w projekcie - 2 lub 1 lub 0 pkt.,
- średnia ocen na koniec roku szkolnego 2023/2024 minimum 3,8 - liczba punktów zależna od wartości średniej ocen,
- ocena zachowania - wzorowe i bardzo dobre - 2 pkt., dobre - 1 pkt,
- ocena z języka angielskiego na koniec roku szkolnego 2023/2024 - liczba punktów zależna od wartości oceny - od 2 do 6 pkt.,
- wymienione przez ucznia osiągnięcia szkolne - w zależności od zaangażowania 2 lub 1 lub 0 pkt.,
- wymienione i uzasadnione dodatkowe osiągnięcia lub umiejętności ucznia (np. gra na instrumencie, znajomość innego języka obcego itp.) - w zależności od osiągnięć 2 lub 1 lub 0 pkt.;
4.3. wymagane dokumenty:
- uczestnik projektu będzie posiadał ważny paszport / dowód osobisty upoważniający go do wyjazdu zagranicznego do kraju partnerskiego,
- oświadczenie rodzica o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych w celu realizacji projektu;
- Do projektu zostaną zakwalifikowane osoby, które uzyskały największą liczbę punktów.
- W przypadku, gdy dwoje lub więcej kandydatów uzyska w procesie rekrutacji taką samą liczbę punktów, o wyniku końcowym przesądzi test z języka angielskiego. O terminie i formie przeprowadzenia testu zainteresowani uczniowie i ich rodzice poinformowani będą wiadomością na stronie internetowej w zakładce „Projekty: Program FERS” oraz w dzienniku elektronicznym.
- Harmonogram mobilności:
- Norwegia (luty 2025 - 16 uczniów),
- Niemcy (październik 2025 - 10 uczniów);
- Rekrutacja przeprowadzana będzie przed każdą z wymienionych mobilności. Każdorazowo uczniowie oraz ich rodzice będą poinformowani o rozpoczęciu i terminie składania wniosków o udział w mobilnościach na stronie internetowej w zakładce „Projekty: Program FERS” oraz na tablicy ogłoszeń programu FERS,
- Lista osób zakwalifikowanych do udziału w grupowej mobilności zostanie ogłoszona na stronie internetowej w zakładce „Projekty: Program FERS” oraz na tablicy ogłoszeń programu FERS.
- Uczestnicy rekrutacji mogą złożyć odwołanie w przeciągu 3 dni roboczych od ogłoszenia listy uczniów zakwalifikowanych na poszczególne mobilności. Odwołanie od decyzji należy złożyć do Przewodniczącego Komisji Rekrutacyjnej w formie pisemnej w sekretariacie szkoły.
- Odwołania będą rozpatrywane przez Komisję Rekrutacyjną w przeciągu trzech dni roboczych od złożenia ewentualnego odwołania. Po rozpatrzeniu odwołań zostanie podana do publicznej wiadomości ostateczna lista uczniów zakwalifikowanych na poszczególne mobilności.
- W wypadku rezygnacji z zajęć w trakcie trwania projektu, przyjmowani będą uczniowie z listy rezerwowej zgodnie z kolejnością na liście.
- Wszelkie kwestie nieujęte w regulaminie będą rozstrzygane przez Komisję Rekrutacyjną.
- 3 Zadania uczestników projektu:
- Każdy Uczestnik ma prawo do:
- nieodpłatnego udziału w projekcie,
- otrzymania certyfikatu zgodnie z założeniami projektu;
- Każdy uczestnik ma obowiązek:
- rzetelnie i terminowo wypełniać obowiązki wynikające z prac przydzielonych w harmonogramie projektu,
- współpracować z opiekunami projektu oraz uczniami wchodzącymi w skład grupy projektowej,
- upowszechniać działania projektowe wśród społeczności szkolnej i lokalnej;
- Rodzic ucznia zobowiązuje się do:
- terminowego złożenia wymaganych dokumentów rekrutacyjnych,
- bieżącego informowania o wszystkich zdarzeniach mogących zakłócić dalszy udział ucznia w projekcie;
- 4 Zasady rezygnacji z udziału w projekcie:
- Uczeń ma prawo do rezygnacji z udziału w projekcie bez ponoszenia odpowiedzialności finansowej, w przypadku gdy rezygnacja została złożona na piśmie do Dyrektora Liceum w terminie do 5 dni po zakończeniu procesu rekrutacyjnego bez podania przyczyny i podpisana przez rodzica.
- W przypadku zakwalifikowania się ucznia na mobilność grupową i jego rezygnacji z tego wyjazdu, w mobilności uczestniczyć będzie uczeń z listy rezerwowej. Jeżeli przed podjęciem decyzji o rezygnacji zostały dokonane płatności na nazwisko pierwotnie wybranego uczestnika, uczeń rezygnujący z wyjazdu jest zobowiązany ponieść wszelkie powstałe koszty finansowe.
Postanowienia końcowe:
- Regulamin wchodzi w życie dnia 15 listopada 2024 roku.
- Zespół projektowy zastrzega sobie prawo zmiany postanowień niniejszego regulaminu w przypadku zaistnienia nieprzewidzianych okoliczności.
- Każda zmiana niniejszego Regulaminu wymaga formy pisemnej.
- Aktualna treść regulaminu jest dostępna na stronie internetowej szkoły w zakładce „Projekty: Program FERS” i u szkolnego koordynatora projektu.
Dokumenty wymagane w procesie rekrutacyjnym:
Poniższe dokumenty dostępne będą w formie załączników oraz do pobrania w sekretariacie szkoły:
- Formularz Zgłoszeniowy. http://www.lokepno.com.pl/download/Formularz-zgloszeniowy,329.doc
- Oświadczenie rodzica o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych w celu realizacji projektu. http://www.lokepno.com.pl/download/Klauzula,330.doc